Met CallPro CalendarSync voor Exchange Server wordt de CallPro agenda gesynchroniseerd met een Exchange agenda. Hiervoor moet in CallPro bij de Agenda wel een account worden ingesteld om toegang te krijgen tot de Exchange agenda. Dit kan direct met de account van de eigenaar van de agenda, maar dat heeft als nadeel dat als deze gebruiker zijn wachtwoord wijzigt de synchronisatie niet meer werkt.
Een betere oplossing is om gebruik te maken van “account impersonation”. In deze post leggen we uit hoe je dat voor Exchange Server 2007 kunt instellen, zie ook deze link.
- Open een Exchange Management Console.
- Voer eerst eenmalig dit commando uit om de
serviceAccount
het recht op impersonation op de server te geven
Get-ExchangeServer | where {$_.IsClientAccessServer -eq $TRUE} | ForEach-Object
{Add-ADPermission -Identity $_.distinguishedname -User (Get-User -Identity serviceAccount |
select-object).identity -extendedRight ms-Exch-EPI-Impersonation}
- Voer daarna het onderstaande commando uit voor elke gebruiker (
impersonateUser
) dieserviceAccount
via impersonation moet kunnen gebruiken
Add-ADPermission -Identity "impersonateUser" -User serviceAccount
-extendedRight ms-Exch-EPI-May-Impersonate
Vervolgens kan in CallPro bij de agenda deze serviceAccount
gebruikt worden om in te loggen, en kan de Gebruikers-id van de buitendienstmedewerker worden gebruikt om aan te geven welke Exchange agenda moet worden gesynchroniseerd. Bij url wordt de Exchange url van de Exchange server ingevuld waarbij het stuk “https://vmbeast” per klant/installatie anders kan zijn, maar altijd het stuk “/ews/exchange.asmx” aan het einde moet worden toegevoegd.