CallPro biedt MailChimp mailinglijst integratie

Johan

Naar aanleiding van een vraag van gebruikers over het inrichten van een MailChimp nieuwsbrief aanmeldingen die vanuit het belscript tijdens het bellen moeten worden vastgelegd is het Autoscript uitgebreidt met de mogelijkheid om de API van MailChimp op te roepen.

MailChimp biedt verschillende mogelijkheden om leads aan een mailinglijst toe te voegen. De meeste van deze methoden gaan uit van handmatige acties en in het belproces betekent dat extra handelingen voor de Agent. Vandaar dat de voorkeur wordt gegeven aan het gebruik van de MailChimp API.

Door gebruik te maken van MailChimp zijn belangrijke opties als dubbele optin, aan- en afmelden van de mailinglijst en algeheel beheer van de gebruiker gegevens geregeld. Ook de inhoud van de mailtjes die gestuurt worden zijn vanuit MailChimp te configureren.

Voor het gebruik van deze integratie zijn slechts twee codes nodig van de opdrachtgever. Als eerste een zogenaamde API-key voor de autorisatie bij MailChimp en toegang tot de mailinglijst. En als tweede de unieke “list-id” van de mailinglijst waar de leads aan moeten worden toegevoegd.

Hoewel we hier specifiek MailChimp noemen kan het Autoscript ook overweg met andere REST API’s van mailing tool zoals Campaign Monitor of Mailgun. Het API mechanism is niet beperkt tot mailinglijsten en kan elke andere publieke API oproepen/uitvoeren.

More great articles

Hoe bereken je de AHT (Average Handling Time)

In veel call centers wordt de AHT gebruikt als maat om te bepalen hoeveel tijd een Agent besteed aan een call,…

Read Story

Monitoring beltijd verdeling

Met CallPro heeft u inzicht in de tijd die uw agenten wachten, met klanten spreken of met nawerk bezig zijn.…

Read Story

SQL Server 2005 upgrade advies

Met alle nieuws over het einde van de uitgebreide ondersteuning op Windows XP en Windows Server 2003 zal het velen…

Read Story
Arrow-up