AVG: Het opschonen van bestanden met privacy gevoelige gegevens

Johan

Wij zijn ons ervan bewust dat er in het call center als onderdeel van het belproces veel bestanden ontstaan. Ter ondersteuning van onze klanten bij het onder controle houden van het opruimen van privacy gevoelige informatie is CallPro uitgebreidt met een AVG compliance toolset. De eerste tool die onder deze naam wordt uitgebracht is al langer beschikbaar, de ComplianceCleanup.

De tool

Met de ComplianceCleanup tool bieden wij onze gebruikers een manier om oude bestanden automatisch op te ruimen. Bijna elk call center heeft per project een centrale map (plek) om gegevens en vooral bestanden te verzamelen. De gegevens die in CallPro worden geimporteerd (adressen) komen uit csv of Excel bestanden die op een centrale plaats worden geplaatst. Daarnaast zijn ook voor training, instructie, voortgangsrapportages, evaluaties, exportbestanden met belresultaten en uiteraard de gespreksopnames centrale locaties op het network aangewezen.

Wij adviseren klanten al langer om deze gegevens gestructeert in te delen per campagne en per type en tijdsvak, meestal maand of week. Met deze overzichtelijke indeling is het herkennen en opruimen van oude bestanden een stuk eenvoudiger. Bij het toenemen van het aantal projecten is handmatig opruimen geen optie. Ook vanuit compliance is het van belang dat het process meetbaar en controleerbaar is. Onze tool ruimt niet alleeen automatisch oude bestanden op maar rapporteert ook wat er is gedaan zodat dit kan worden gebruikt voor compliance audits.

Hoe verder…

Zit u met compliance vraagstukken uit de praktijk, neem dan contact op met Dhr. J. Bennink om te bespreken hoe wij met CallPro omgaan met deze nieuwe uitdagingen voor call- en contact centers in Nederland en Europa.

More great articles

Belpogingen begrenzing op basis van conversie

CallPro registreert van elk gesprek een belpoging. Deze belpogingen hebben volgnummers, en op deze volgnummers zijn begrenzingen in te stellen.…

Read Story

Gamercards in het call center

Om de behaalde achievements zichtbaar te maken voor de agent gebruiken we de Gamercard. Elke agent ziet zijn/haar totaal aantal…

Read Story

CallPro database in SQL Server op Linux

Vandaag was de dag dat het ging gebeuren. Een kleine Linux VM (kale CentOS) met SQL Express op Linux. De…

Read Story
Arrow-up